Glassbrikker – trinn for trinn med bilder

Detaljert oppskrift av glassbrikker med HeidiRosen

2gb

For å få store bilder kan du klikke på det første bildet og bla deg gjennom trinn for trinn.

1. omg: Lag magisk ring og hekle 8 fastmasker i ringen.

2. omg: Hekle 2 fastmasker i hver maske, til sammen 16 masker.

3. omg: Begynn omgangen i masken før kjedemasken. Du skal ikke klippe av den hvite tråden når du er ferdig med omgangen.

4. omg: Bytt farge, men ikke klipp av den hvite tråden, og hekle sammen tredje omgangen med den nye fargen med en kjedemaske.

5. omg: Bytt tilbake til den hvite fargen, du bare tar den opp fra tredje omgang. Det ser litt rart ut, men den siste omgangen skjuler dette.

6. omg: Nå skal du hekle selve kronbladene.Når du er ferdig har du 8 kronblader. Her kan du hekle inn de løse trådene fra fjerde omgang.

 7. omg: Hekle i bakre del av maskene.

Hekle så mange brikker som du ønsker å ha.

Copyright

Dette er et originalmønster av Heidi Sporstøl og Heklepiken. Vær vennlig og ikke gjengi dette som ditt eget mønster. Dersom du ønsker å dele oppskriften, vær så snill å lenke til dette mønstert. Du kan beholde en kopi til eget bruk, men du kan ikke selge oppskriften eller selge gjenstander som er laget av dette mønsteret.

Comments

  1. Hilde B. Kristiansen says:

    Hei du!! Så kjempeflotte ting du har laga da og med flotte beskrivelser.Hekleglade meg også ser at du har det lille ekstra.Ønsker deg en kreativ vår.