Hekla raggsokker

27rs

(Scrol for English)

Disse deilige og varme raggsokkene heklet jeg ferdig i jula. Tidligere har jeg strikket en del raggsokker, men etter at jeg fikk hekledilla, så ville jeg lage mitt eget mønster med hekla raggsokker.

28rs

Dette paret heklet jeg til sønnen min, han elsker å gå med raggsokker.

Det er kanskje ikke så lett å se, men jeg har heklet dem med vrangbord på oversiden. De ble utrolig deilige med dette Strømpegarnet fra Nille og heklenår nr 4 mm, men jeg angra litt på at jeg ikke valgte et ensfarvet garn da jeg så hvor spraglete bildene ble.

Jeg har likevel prøvd å lage illustrerende bilder for hvordan man lager vrangbor med å hekle.

Hvis du likevel syns det blir vanskelig med vrangbord, så kan du sjekke mønsteret mitt for votter. Jeg har brukt samme teknikken der på vrangborden.

24rsJeg har laget mønster for tre voksenstørrelser. Vær obs på at dersom du bruker tykkere garn og større heklenål, må du velge en mindre størrelse enn den du normalt bruker.

Stockings made from double crochet

23rs

I finished these warm and soft stockings during Christmas. I made them for my son who loves wearing home made stockings.

I used double crochet plus the same technique as I use when I make ribbed cuffs – see also how I made ribbed cuffs for my mittens.

Because of the color on the yarn, is not easy to see how it is done on the picture, but I hope the pattern makes it clear 🙂

Pattern for stockings